سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  درس و مدرسه
دانشمندان در میان مردم، مانند ماه شب چهارده در آسمان اند که بر دیگر ستارگان پرتو می افکند [امام علی علیه السلام]
وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
کل بازدیدهای وبلاگ
195842
بازدیدهای امروز وبلاگ
2
بازدیدهای دیروز وبلاگ
9
منوی اصلی

[خـانه]

[  RSS  ]

[شناسنامه]

[پست الکترونیــک]

[ورود به بخش مدیریت]

درباره خودم
درس و مدرسه

ارائه جدیدترین روش های تدریس
لوگوی وبلاگ
درس و مدرسه
بایگانی
خدمتگزاری
از سی دی های سوخته خود مجدد استفاده کنید
فاصله ی کوتاهی تا رسیدن به آرامش وجود دارد
پیوندهای روزانه

پرسش مهر [55]
دانلود رایگان نرم افزار [158]
بهترین تفریحات اینترنتی [112]
آموزش و پرورش [41]
تالار گفتگوی معلمان ایران [20]
وبلاگهای روش تدریس و مدیریت [85]
بانک وبلاگهای آموزشی [203]
آموزگار [281]
پرسش مهر 9 [402]
سایت ایت الله مصباح [119]
[آرشیو(10)]

اوقات شرعی
موسیقی وبلاگ
اشتراک در خبرنامه
 
پارسی بلاگ
www.parsiblog.com

نویسنده مطالب زیر:     

عنوان متن دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران چهارشنبه 87 بهمن 9  ساعت 9:36 عصر

          انقلاب بزرگ ، بی نظیر وبی بدیل اسلامی ایران که در هیچ جای دنیا نمونه آن دیده نمی شود دستاوردهای متفاوتی در همه حوزه ها داشته است که می توان به استقلال ،امنیت ، از بین بردن طا غوت ، آگاهی و بیداری اسلامی در سطح دنیا ، ولایت فقیه ورهبری ،عملی کردن به مردم سالاری دینی ،   استقلال ،توسعه در تمام عرصه های علمی ، دینی ، اجتماعی، اقتصادی ، فرهنگی ، دفاعی و امنیتی در تمام نقاط اشاره نمود که در نتیجه ایثار و فداکاری شهداء و جانبازان و رهبری حکیمانه و قاطعانه امام (ره ) و مقام معظم رهبری حاصل شده است .

          انقلاب اسلامی با نشر ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) و بیداری اسلامی در دنیا ، نوع نگاه و پایه نگرش به جهان را عوض کرد و ارزش های انسانی و دینی را بار دیگر به عنوان نظام اندیشه و تعامل اجتماعی بشر به صحنه آورد. به عبارتی بزرگ‌ترین دستاورد و آرمان سیاسی انقلاب اسلامی ایران تجدید حیات اسلام در جهان بود که با براندازی نظام سلطنتی و ایجاد حکومتی دینی و مستقل در ایران، مقدمات شکل‌گیری این هدف مهم سیاسی فراهم آمد .

         این انقلاب اسلامی بود که دین و ایدئولوژی الهی را به عنوان یک الگوی آرمانی و عملی متناسب با فطرت بشری ارائه کرد و موجب تحولات بسیاری در ابعاد نظری و عملی در تحولات بین المللی در سطوح منطقه‌ای و جهانی گردید .

        آرمان استقلال طلبی مردم ایران در قالب اصل نفی شرق و غرب به عنوان قطب های حاکم در آن زمان، الگوی جدیدی در روابط بین الملل بود که بعدها مبانی رفتاری برخی از کشورها و بیشتر ملل آزادی خواه را تشکیل داد . این انقلاب  ضمن آن که ساختار یک نظام 2500 ساله را به هم ریخت، تغییرات ملموسی نیز در روابط بین الملل ایجاد کرد و با تحول موضوعات بین المللی، ایده‌های جدیدی را وارد عرصه جهانی ساخت و به موازات این تحولات، حیات تازه‌ای به مسلمانان، مستضعفین و آزادی خواهان جهان بخشید و الگوی فکری، مدیریتی و مبارزات نوین و کارآمدی را آنها شناساند . در حقیقت ایران با انقلاب اسلامی چراغ راه کشورهای مسلمان شد .  

      روژه گارودی، اندیشمند فرانسوی در این زمینه می‌گوید: «انقلاب اسلامی دارای معنای جدیدی بود که نه تنها حکومت سیاسی، اجتماعی و استعماری را سرنگون کرد، بلکه مهمتر از این تمدن و جهان بینی خاصی را که در مقابل دین علم شده بود، واژگون ساخت.»

          دستاورد بزرگ دیگر ، براندازی حکومت شاهنشاهی  و استقرار نظام جمهوری اسلامی و کسب استقلال سیاسی و ایجاد نظام سیاسی مستقل بود  به این صورت که جمهوری اسلامی با از بین بردن نظام استبدادی ، طرد کامل استعمار، جلوگیری از نفوذ اجانب ، نفی و اجتناب از پیمان هایی که موجب سلطه بیگانه بر منابع طبیعی و اقتصادی و فرهنگی و عدم تعهد در برابر قدرتهای سلطه‌گر توانست به این مهم دست یابد.
       ارتقای آگاهی‏های سیاسی و تقویت بینش سیاسی مردم و حضور در صحنه‌های مختلف سیاسی نیز با ظهور انقلاب نوپای ما به وقوع پیوست چرا که به دلیل فشار استبدادی موجود زمان پهلوی ، عملاً حضور مردم و جوانان در عرصه جامعه به شدت کاهش پیدا کرده بود و این به خاطر بسته بودن نظام بود که کسی جرأت نمی‌کرد ؛ حتی در منزل و خانه خود از جامعه و سیاست سخنی بر زبان آورد . اما با وقوع انقلاب اسلامی بینش سیاسی مردم جهت حضور در اجتماع بیشتر شد و مردم از باب احساس تکلیف و عمل به وظیفه در این حضور یکپارچه شرکت نمودند

        انقلاب اسلامی ایران اعتماد به نفس را که روزگاری نه چندان دور پشتوانه تمدن بزرگ اسلامی بود و در دوره پهلوی در میان مردم مسلمان ایران مخصوصا قشر تحصیل کرده به فراموشی سپرده شده بود را احیاء و بارور کرد

تامین حقوق همه‌جانبه افراد و ایجاد امنیت قضایی عادلانه برای عموم و تساوی همه در برابر قانون، توسعه و تحکیم برادری اسلامی و تعاون عمومی بین مردم، تدوین قوانین و مقررات مدنی، جزایی، مالی، اقتصادی، اداری، فرهنگی، نظامی و سیاسی براساس موازین اسلامی از دیگر ره ‌آوردهای اجتماعی انقلاب اسلامی ایران است.

     مبارزه با مظاهر فساد و تباهی، توسعه و تحکیم برادری اسلامی و تعاون عمومی بین مردم، رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای عموم در زمینه‌های مادی و معنوی و... همه و همه از بزرگ ترین دستاوردها و نعمت های انقلاب بزرگ اسلامی ایران می باشد که می توان در این مختصر ، نام برد و به آن اشاره کرد .


  نظرات شما  ( )


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

سئوالات پرسش مهر11
کدام معلم کارآمد است؟
یادگیری الکترونیکی
آموزش و پرورش و آموزش الکترونیکی
اهمیت آموزش الکترونیکی
تفاوتهای آموزش الکترونیکی و آموزش سنتی
روش آموزش مجازی و محتوای دروس الکترونیکی
نقش فناوری اطلاعات در آموزش الکترونیکی
مسائلی که یک معلم باید حین تدریس مد نظر داشته باشد.
چطور معلمی کارآمد در کلاس باشیم؟
مراحل نگارش و تنظیم طرح درس روزانه
روش نگارش و تنظیم طرح درس روزانه
روش نگارش و تنظیم طرح درس
چگونگی طراحی و تدوین یک برنامه آموزشی اثر بخش
ادغام روش ها، بهترین الگوی آموزش
[همه عناوین(62)][عناوین آرشیوشده]


 

Powered by : پارسی بلاگ
Template Designed By : MehDJ