سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  درس و مدرسه
اندیشیدن مانند با چشم دیدن نیست؛ زیرا گاه چشمها به صاحبانش دروغمی گویند، ولی خرد به آنکه از وی اندرز خواسته، نیرنگ نمی زند . [امام علی علیه السلام]
وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
کل بازدیدهای وبلاگ
195844
بازدیدهای امروز وبلاگ
4
بازدیدهای دیروز وبلاگ
9
منوی اصلی

[خـانه]

[  RSS  ]

[شناسنامه]

[پست الکترونیــک]

[ورود به بخش مدیریت]

درباره خودم
درس و مدرسه

ارائه جدیدترین روش های تدریس
لوگوی وبلاگ
درس و مدرسه
بایگانی
خدمتگزاری
از سی دی های سوخته خود مجدد استفاده کنید
فاصله ی کوتاهی تا رسیدن به آرامش وجود دارد
پیوندهای روزانه

پرسش مهر [55]
دانلود رایگان نرم افزار [158]
بهترین تفریحات اینترنتی [112]
آموزش و پرورش [41]
تالار گفتگوی معلمان ایران [20]
وبلاگهای روش تدریس و مدیریت [85]
بانک وبلاگهای آموزشی [203]
آموزگار [281]
پرسش مهر 9 [402]
سایت ایت الله مصباح [119]
[آرشیو(10)]

اوقات شرعی
موسیقی وبلاگ
اشتراک در خبرنامه
 
پارسی بلاگ
www.parsiblog.com

نویسنده مطالب زیر:     

عنوان متن امر به معروف و نهی از منکر در قیام امام حسین (ع) از زبان خود اما سه شنبه 87 دی 24  ساعت 10:41 عصر

حضرت‌ سید الشهدا (ع) خطبة‌ مفصلی در مکه‌ ایراد فرمود که‌ اکثر بزرگان‌ صحابه‌و علمای اسلام‌ حاضر بودند و بیشتر این‌ خطبه‌ در بارة‌ امر به‌ معروف‌ و نهی از منکر است‌.
در این‌ خطبه‌ می فرماید: «و قال‌ - (المؤمنون‌ والمؤمنات‌ بعضهم‌ اولیاء بعض‌یأمرون‌بالمعروف‌ و ینهون‌ عن‌ المنکر) فبدء الله بالامر بالمعروف‌ و النهی عن‌المنکردعاء الی الاسلام‌...؛ خداوند فرموده‌ مردان‌ و زنان‌ مؤمن‌ سرپرست‌ یکدیگرند امربه‌ معروف‌ و نهی از منکر می کنند. پس‌ ما می بینیم‌ که‌ خداوند با امر به‌ معروف ‌ونهی از منکر به‌ عنوان‌ دو واجب‌ آغاز کرده‌، زیرا خدا عالِم‌ بود که‌ هرگاه‌ امر به‌ معروف‌ونهی از منکر عملی شود همه‌ واجبات‌ آسان‌ می شود، زیرا آن‌ دو دعوت‌ به‌ اسلام‌هستند.» باز در مقام‌ بیان‌ هدف‌ از قیامش‌ فرمود: «همانا من‌ به‌ علت‌ خوش‌ گذرانی و افراط‌در شادی و یا به‌ قصد تبه‌ کاری و ستم‌ کاری قیام‌ نکردم‌، بلکه‌ فقط‌ در جست‌ جوی اصلاح‌در امت‌ جدم‌ قیام‌ کردم‌، قصدم‌ این‌ است‌ که‌ امر به‌ معروف‌ و نهی از منکر بکنم‌ و به‌ سیرة‌جدم‌ و پدرم‌ علی عمل‌ کنم‌...».

ادامه مطلب...

  نظرات شما  ( )

نویسنده مطالب زیر:     

عنوان متن عنصر امر به معروف و نهی از منکر و انقلاب امام حسین (ع) شنبه 87 دی 21  ساعت 9:44 عصر

 

        قیام امام حسین(ع) گرچه در زمان محدود و مکان معیّن به وجود آمد ولی شعاع آن تمام جهان را فرا گرفت و آزادی خواهان جهان امام حسین(ع) را  نمودِ آزادی خواهی خواندند و قیام و عزّت و افتخار حسینی جاویدانه شد.شهید مطهری در مورد فلسفة قیام امام حسین(ع) به سه عامل اصلی؛ یعنی اصلاح جامعة اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر و دعوت کوفیان تأکید داشته است مقام معظم رهبری  محورهای اصلی زمینه های قیام امام حسین(ع) را   چنین بر می شمرد :  کم رنگ شدن و از بین رفتن ارزش های اصیل اسلامی،   دنیا دوستی و دنیا خواهی، تفرقه و پراکندگی میان مسلمانان،   تبدیل و تغییر چهرة خلافت به سلطنت.

ادامه مطلب...

  نظرات شما  ( )

نویسنده مطالب زیر:     

عنوان متن جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام شنبه 87 دی 21  ساعت 9:42 عصر

         رسول خدا(ص) درباره اهمیت و جایگاه ویژه امر به معروف و نهی از منکر می‏فرماید: «کسی که امر به معروف و نهی از منکر کند، جانشین خدا در روی زمین و جانشین کتاب خدا و جانشین رسول خداست»[1].  
        حضرت علی(ع) فرموده‏اند: «قوام شریعت [دین‏] امر به معروف و نهی از منکر است»[2]. قرآن کریم ویژگی «امر به معروف و نهی از منکر» را در مؤمنان، بر اقامه نماز و دادن زکات و اطاعت از خدا و رسولش مقدم می‏دارد [3]

ادامه مطلب...

  نظرات شما  ( )

نویسنده مطالب زیر:     

عنوان متن قیام عاشورا یکشنبه 87 دی 15  ساعت 9:42 صبح

بعد از مرگ معاویه ، یزید تصمیم گرفت با یکایک کسانی که معاویه نتوانست از آن ها بیعت بگیرد ، به هر طریق ممکن آن ها را به خود جلب نماید . از این رو به حاکم مدینه فرمان داد تا از حسین بن علی (ع) و عبیدالله بن زبیر بیعت بگیرد .

اما او هر چه کرد از انجام این نامه مهم برنیامد ، امام حسین که دریافت حاکم مدینه دست از او بر نمی دارد ، وصیت نامه خویش را تنظیم کرد و روز جمعه سوم شعبان سال 61 هجری به سوی مکه عزیمت نمود .

ادامه مطلب...

  نظرات شما  ( )

نویسنده مطالب زیر:     

عنوان متن تولد امام حسین (ع) شنبه 87 دی 14  ساعت 10:13 صبح

در سوم شعبان سال سوم هجری فاطمه (س) فرزندی به دنیا آورد که بعدها در تاریخ جهان همچون نوری در تاریکی درخشید و با خون خود نهال جوان اسلام را آبیاری نمود  و آوازه دلیری و شهامت او در اقصا نقاط جهان طنین انداز شد .

برخی مفسران سال تولد او را چهارم هجری نگاشته اند . هنگامی که به رسول خدا تولد او را خبر دادند ، حالتی از حُزن و اندوه توأم با شادی و سرور به او دست داد .

پرسیدند یا رسول الله چرا این گونه متغیر شدی ؟ نوزاد فاطمه صحیح و سالم است . حضرت فرمود : از عاقبت این کودک در اندیشه فرو رفتم چون او وظیفه بزرگی بر عهده خواهد گرفت و آن پاک کردن دین خدا از پلیدی ها و ناپاکی ها خواهد بود . سپس آهسته آهسته گریست ، از او پرسیدند: پیامبر بزرگ چرا می گریید

پیامبر (ص) فرمود : به خاطر سرنوشت فرزند دلبندم ، چون که می دانم او را با لبانی تشنه در صحرایی بی آب و علف شهید خواهند نمود . در این هنگام جبرئیل بر پیامبر نازل شد . پیامبر فرمود : او را چه بنامم ؟ جبرئیل گفت : همان گونه که در تولد حسن (ع) به تو گفتم او را شبیر نام گذار که در عربی ( حسین ) می باشد ، شبیر نام شخصیت مشهوری در تورات یعنی فرزند هارون برادر موسی است . ابن شهر آشوب در مناقب خویش نوشته است ، بعد از تولد حسین (ع) مادرش فاطمه بیمار شد و شیرش خشک گردید . از این رو پیامبر بزرگوار اسلام انگشت خود را در دهان حسین می گذاشت تا او سیر شود ، بدین ترتیب کودک بزرگ و بزرگتر شد .  


  نظرات شما  ( )

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

سئوالات پرسش مهر11
کدام معلم کارآمد است؟
یادگیری الکترونیکی
آموزش و پرورش و آموزش الکترونیکی
اهمیت آموزش الکترونیکی
تفاوتهای آموزش الکترونیکی و آموزش سنتی
روش آموزش مجازی و محتوای دروس الکترونیکی
نقش فناوری اطلاعات در آموزش الکترونیکی
مسائلی که یک معلم باید حین تدریس مد نظر داشته باشد.
چطور معلمی کارآمد در کلاس باشیم؟
مراحل نگارش و تنظیم طرح درس روزانه
روش نگارش و تنظیم طرح درس روزانه
روش نگارش و تنظیم طرح درس
چگونگی طراحی و تدوین یک برنامه آموزشی اثر بخش
ادغام روش ها، بهترین الگوی آموزش
[همه عناوین(62)][عناوین آرشیوشده]


 

Powered by : پارسی بلاگ
Template Designed By : MehDJ